כנראה, יהודים של מאה XIX-XX התבייתו למקצועות קונקרטיות, בלי צורך בחשיבה עצמאית, פילוסופית או פוליטית, כמו חייט, מנהל חשבונות, סנדלר. כמו שאימא שלי רצתה שיהיה רופא שיניים. יכול להיות שזה היה תורם לסיכויי ההישרדות בתקופות המטורפות ההם. הרי אז על דעה מקורית, היה אפשר לאבד חיים. אפילו על בדיחה. יהודים היו הכי פגיעים.