כאשר אדם חוקר את נפשו ואת החיים שלו ללא פחד וצנזורה, בתהליך של פסיכותרפיה בכתיבה, לא משנה על איזה מקום בסבב הטקסטים בין מטופל למטפל, הוא רוצה לעבוד בפעם המסוימת הזאת או אחרת.
אפשר לראות, את כל מה שנכתב בשנים של טיפול, כטקסט אחד, או כטקסטים נפרדים. בטקסטים האלה כל החיו של המטופל נפרשו לפניו, ולכל פרט ונושא בטקסטים, קיימים אין ספור רבדים נוספים, שחקירתם תעשיר את הבנת עצמו וראיית העולם של המטופל.




