ניסיון מראה, שכמה שהמטופל לא יספר על החיים והבעיות והכשלונות שלו, וכמה שמטפל לא ירחם עליו ועל הסבל שלו, זה לא יבנה משהו חדש. גם אינטרפרטציות ותובנות, זה רק הכנה לעבודה של המטופל בבירור, תכנון, דמיון, וויזואליזציה, כתיבת תסריטים אלטרנטיביים ותרגול במציאות. וזה מביא אותו לשליטה ויכולת תכנון של הגורל של עצמו.