בפסיכותרפיה בהתכתבות, אפשר בתור תרגיל לקחת סיטואציה מסוימת מהעבר, ולתרגל בראש וגם בכתב, איך היה אפשר לנהל את סיטואציה, לו זה היה קורה היום. המטרות והתסריטים יכולים להיות שונים - בשביל לא לסבול, בשביל לצאת מנצח, בשביל להשיג מה שהיה רצוי.
אלה תרגילים מאוד יעילים. לא פחות, אם לא יותר יעילים, מלעבוד עם מצבים עכשוויים.